2010. február 28.

Marokkói édes kuszkusz

Pasimacik edzés után beestek az ajtón. Szó szerint :-) A földön ülve, fáradtan, csapzottan az első kérdésük volt: "Anya, mi lesz a vacsora?"
Azonnal megszólalt bennem a vészharang: valamit gyorsan még csinálnom kell, mert nem lesz elég az eredetileg szánt főétel.
Mire kipakoltak, kezet mostak és asztalhoz jöttek már készen is volt ez a mennyi finomság! Hihetetlenül gyors, egyszerű és nagyon finom.

Mi is került bele?
250 gr kuszkusz
40 gr pisztácia (sótlan, pucolt)
40 gr fenyőmag
40 gr mandula (héj nélküli)
40 gr aszalt sárgabarack
60 gr aszalt füge (azért ennyi, mert elmértem, de mi annyira szeretjük, hogy még többet is meg tudtunk volna enni belőle!)
2 ek méz
1/2 citrom leve és reszelt héja
2 tk mentaszósz
20 gr olaj (vagy vaj)
fahéj, meleg tej izlés szerint

Villámgyorsan a magokat összeöntöttem, betettem egy serpenyőbe a főzőlapra. Néha kevertem rajta, hogy minden oldaluk megpiruljon. Közben hajszál vékonyra felvágtam az aszalt gyümölcsöt (de csak azért hajszál vékonyra, mert imádom, hogy a kedvenc késem milyen jó éles :-)).
A kuszkuszt és az aszalt gyümölcsöt beleöntöttem egy tálba. Felforraltam 250 ml vizet (a folyadék u. annyi legyen súlyra, mint a kuszkuszé) gyorsan beletettem: a mézet, mentaszószt, citrom levét és reszelt héját, narancskivonatot, valamint az olajat. Ráöntöttem a kuszkuszra, szorosan lefedtem. Mire megettük a főételt (kb. 10 perc) megpuhult a kuszkusz is. A magokat késes aprítóban nagyon durvára daráltam.
Tálalásnál rászórtam fahéjat, a magokat és meleg tejjel kínáltam. Mindenki maga ízlése szerint édesítheti tovább, bár szerintem ennyi méz a gyümölcsökkel elegendő.

Hatalmas sikere volt :-)

Az eredeti receptet az Egy falat Marokkó című könyvben olvashatjátok. Én azonban egy kicsit átalakítottam, kevesebb olajat/vajat használtam, ám sokkal több aszalt gyümölcsöt, és ez bizony előnyére vált. A mentaszósz is az én újításom, nem kell belőle túl sok, de határozottan jót tett neki.
Remélem nektek is fog ízleni, nálunk bizonyosan lesz ismétlés annyira izlett mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések: