2010. május 26.

Banánkenyér

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de a vasalás nekem gyötrelem. Több szempontból is. De ezt most ne részletezzük, mert ez egy gasztroblog. Ezért fel is oldom ezt a nagy kérdést, hogy mi köze a banánkenyérnek a vasaláshoz?

Csupán annyi, hogy vasalás közben szoktam főzőműsorokat nézni. Így történt, hogy az "Anya főztje" című amerikai műsorba botlottam, ahol egy igen csak kezdő háziasszony készítette el ezt a banánkenyeret. (Előtte azonban elmeséltették vele, hogyan gyújtotta fel a konyháját... ) No comment.

Az arányokat nem jegyeztem meg pontosan, így ez saját kisérlet eredménye. A visszajelzésekből arra következtetek, hogy jók az arányok, izlett mindenkinek.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 tk szódabikarbona
20 dkg vaj (olvasztott)
4 egész tojás
40 dkg cukor
5 nagyon érett banán
só,
1 citrom leve,
1 ü. rumaroma
2 tk fahéj

Először összekeverem a száraz hozzávalókat. Majd a banánt villával összetöröm és beleöntöm a nedveseket. Kivéve a vajat, azt közvetlenül a lisztkeverékbe öntöttem. A lisztes keverékbe beleöntöm a folyékony hozzávalókat, jó alaposan elkeverem. A tojásfehérjét felvertem habnak, mert ettől is könnyebb lesz a sütemény, a legvégén óvatosan forgattam bele. A tészta mennyiségét elfeleztem, két szilikon hosszúkás formába öntöttem.

Sütés: 200 C fokon 10 percig, utána 180 C fokon tűpróbáig, kb. 45-50 perc összesen.

Nagyon kell figyelni, mert a magas cukortartalom miatt hamar megég a teteje. Esetleg le lehet takarni sütőpapírral, ha nagyon megpirulna.

A hókifli nem véletlenül szerepel a banánkenyérrel egy képen. Jön, jön, jön!!!

Nincsenek megjegyzések: