2010. április 10.

Medvehagymás ricotta krém - programajánlóval



Akkor hát csapjunk bele a medvehagyma szezonba! Előre kell bocsátanom, hogy rajongásomon kívül egy cseppet hangot adnék aggodalmamnak is. Ugyanis féltem szegény medvehagymákat. Kérem, hogy ne gyökerestül szedjék, mert akkor jövőre nem nő újra a szegény pára! Csak a külső, erősebb leveleit szedjük le! A hagymáját feltétlenül hagyjuk a földben.

E hét végén van a mecseki medvehagyma fesztivál. A program több fórumon is olvasható:
PORT-on, utazas.sk-n, utazz itthon oldalon is.

Első medvehagymás receptem egy gyors túrókrém reggelire.

Hozzávalók:
1 nagy csokor medvehagyma szára (csak a szára!)
1 maréknyi friss bazsalikomlevél
250 gr ricotta túró (zacskós, nem a tégelyes!)
2 pici gerezd fokhagyma
80 gr joghurt
só, szárított kakukkfű (mert köhög a kismackó)
icipici olivaolaj

Mivel a gyors és egyszerű megoldások híve vagyok, botmixerrel összeturmixoltam. Egy éjszakát érdemes pihentetni, hogy az ízek összeérjenek. Nagyon finom lett.

A fotókért újból elnézést kérek,  nem tudok krémeket jól fotózni. Minden tiszteletem azoké a gasztrobloggereké, akik olyan csodálatos, szemet gyönyörködtető képeket készítenek! Szerintem ez egy tudomány, művészet a javából.

Nincsenek megjegyzések: