2010. április 2.

Marokkói édes zsemle

Zsemle. Marokkói ízvilágban megálmodva és megsütve. Ennek a receptjét nem könyvől olvastam és nem is az interneten találtam. Annyira elvarázsolt az arab konyha, hogy megálmodtam (de tényleg!) és megsütöttem. Ha valakinek van gyömbér lekvárja, próbálja ki azzal. Ha nincs, hát a sima sárgabarack lekvár is megteszi, nagyon finom vele.

Sokszor sütök édeskés kenyeret, nagyon szeretjük reggelire, lekvárral jó is indítás egy nehéz nap előtt. Ez ihlette ezeket a zsemléket, no meg az, hogy beleszerettem a marokkói konyhába....

Hozzávalók:
100 gr 5 magpehely keveréke, késes darálóban durvára aprítva
100 gr teljes kiőrlésű búzaliszt
100 gr rozsliszt
300 gr finomliszt
8 ek olaj
50 gr mazsola
50 gr aszalt sárgabarack felaprítva
2 cm friss gyömbér reszelve
1 ek sikér /szejtán
1 késhegynyi aszkorbinsav
2,5 tk élesztőpor (vagy 4 dkg friss élesztő)
1 tk só
1 narancs leve (kb. 50 ml)
1 ek méz
folyadék: 280 ml almalé (bio, natúr)

A mazsolát beáztatom a narancs kifacsart levébe, mikroban meglangyosítom, hogy hamarabb megpuhuljon. A többi hozzávalót a dagasztótálba öntöm. Az élesztőt mézzel elkevert pici vízben felfuttatom, így adom a többi hozzávalóhoz. A mazsolát a narancs levével együtt öntöm a tésztához. Almalével dolgozom össze, a folyékony hozzávalók kb. 330-350 ml volt összesen.

Sütésnél kell vigyázni, mert nagyon édes a tészta, így hamar megkapja a tetejét, miközben belül még nyers maradhat. Nagyon gőzös sütőbe teszem, 185 C fokra. Kb. 10 perc múlva visszaveszem a hőfokot 160 C fokra. Így picit tovább kell sütni, kb. 30-35 percig. Ha nagyon pirulna a teteje, takarjuk le sütőpapírral.

Nincsenek megjegyzések: